tisdag 10 mars 2009

If I told you things I did before, told you how I used to be, would you go along with someone like me?

"SOFIIIAAA!!!"
Jag vaknar upp med en bangande huvudvärk, vem fan måste väcka mig nu? Var är alla?
"SOFIIIIAAA!!!" Jag kollar upp och ser Anna stå och se lite halvdöd ut. Liksom glad-död.
"Vi måste gå och se the Killers! NU!"
Anna ser lite smått galen ut.
The Killers? Va? Nu? The Killers? Var är jag? Såg vi inte någon annan nyss? Vart är min mobil? Hanna? Var är Hanna? Herregud. Jag är ju på hultan! Jag ska se the Killers. VI SKA SE THE KILLERS! NU!
Jag kryper snabbt in i tältet igen, känner hur knäna darrar.
"Hanna! The Killers, vi ska se The Killers NUUUUU!" skriker jag och känner att även jag troligen ser lite smått galen ut.

Kanske en kvart senare har vi trängt oss fram till scenen, och jag känner hur benen darrar och nästan hela jag skakar av glädje och nervositet. Jag förstår fortfarande inte. The Killers, ska JAG se dom? Det går sakta upp ett litet ljus framför mig och jag inser att jag är en av de lyckligt lottade som ska se the Killers enda sverigespelning i år. Jag börjar hoppa av glädje och tänker inte på hur otroligt fånig jag måste se ut, utan fortsätter och Anna & Hanna hänger på, vi börjar skrika "VI SKA SE THE KILLERS!!" Ingen verkar tycka vårt beteende är konstigt, utan fler och fler börjar stämma in i våra skrik.


Det är sista dagen och vi packar ihop vårat tält, men jag känner mig inte ledsen för att jag ska åka hem. Detta har varit en av de bästa upplevelserna i mitt liv. Inte nog med att jag fick se the Killers, jag fick dessutom se Hello Saferide, Anna Ternheim, Thåström, Franz Ferdinand och Peter Bjorn and John. Snodde arrangörerna för Hultsfred min iPod och bokade alla jag ville skulle komma? Hur som helst, jag kan inte stå och dagdrömma utan fortsätter hjälpa de andra med att packa ner tältet.







Detta är vad som kommer hända på hultan i sommar ;)
Det är också ett bidrag till Kenzas Hultsfredstävling.


Pusshej så länge!

1 kommentar:

Anonym sa...

lart mycket